Yerel Kaynaklar

Kalkınma Ajansları

KUDAKA

Bölgesinde sürdürülebilir kalkınmayı hızlandırmak...

Erzurum-Erzincan-Bayburt Kalkınma Ajansı(KUDAKA) 25.01.2006 tarih ve 5449 sayılı “Kalkınma Ajanslarının Kuruluşu, Koordinasyonu ve Görevleri Hakkında Kanun”a dayanarak 14 Temmuz 2009 tarih ve 2009/15236 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile kurulmuştur.
 

Kalkınma Ajansımızın teşkilat yapısı; Kalkınma Kurulu, Yönetim Kurulu ve Genel Sekreterlikten oluşmaktadır. Kalkınma Kurulu danışma organı, Yönetim Kurulu karar organı, Genel Sekreterlik ise icra organıdır.
 

Bölgedeki illerin Valileri, Belediye Başkanları, İl Genel Meclisi Başkanları ve Sanayi &Ticaret Odası Başkanları’ndan oluşan yönetim kuruluyla en üst düzeyde temsili; bölgedeki üniversite, kamu kurumu, özel sektör ve sivil toplum kuruluşları temsilcileriyle geniş bir iş birliği, katılım ve danışma ağını; alanında yetkin ve deneyimli uzman personeliyle güçlü bir icra organını bünyesinde barındıran etkin bir yönetişim yapısına sahiptir.

https://www.kudaka.org.tr/

KOSGEB

Kendi işini kurmak isteyen, ticaret hayatına atılmak isteyen, yeni bir iş, yeni bir gelir kapısı sağlamak isteyen kişilerin, bu planlarını hayata geçirmek için sadece istemeleri yeterli değildir. Elbette herhangi bir işte başarılı olabilmek için öncelikle düşünmek, istemek, planlamak ve adım atmak gerekir. Ancak işin bir de maddi boyutu vardır.

Eğer yeterli miktarda sermayeniz yoksa bu planlar hayalden öteye geçemez. İşte bu noktada, yeni girişimcilerin öncelikle kendine daha sonra da ülke ekonomisine fayda sağlaması açısından devlet tarafından verilmiş destek kredileri devreye girmektedir. Girişimcilerin yaptığı projeler için devletin yaptığı yardıma hibe denir. Bu noktada da merak edilen KOSGEB devreye girer.

KOSGEB NEDİR?

Küçük ve Orta Ölçekli Sanayiyi Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı olan ama halk arasında kısaltması ile yani KOSGEB olarak bilinen kurumdur. Eski ismiyle Türkiye Cumhuriyeti Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’na yeni ismiyle Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’na bağlı olarak görevini yerine getirmektedir. 1990 yılında kuruluşu tamamlanmıştır.

Ülkemizde sosyal ihtiyaçların ve ekonominin karşılanabilmesi adına orta ve küçük ölçekli işletmelerin etkisi ve sanayideki payını artırmak amacıyla kurulmuştur. KOSGEB ayrıca bu işletmelerin rekabet güçlerini ve seviyelerini artırma amacına da hizmet etmektedir. Bir diğer hizmeti ise; KOBİ’lerin rekabet düzeyini artırmak ve ihracat, kurumsallaşma ve Ar-Ge gibi mevzularda kendilerini geliştirmelerine yardımcı olmaktır.

Belirtilen tüm bu hedefler için KOSGEB girişimciliğin yaygınlaşması ve başarı elde edecek işletmelerin kurulmasını sağlamak için tüm girişimcilerle ve adaylara farklı destekler sağlamaktadır. KOSGEB hibelerinden ve uygun faiz oranları gibi banka desteklerinden faydalanabilmek adına kayıtlı bir işletme olmanız gerekmektedir. Henüz işletme yokken desteklerin birçoğu verilmemektedir.

KOSGEB'E KİMLER BAŞVURABİLİR?

Halk arasında mutlaka bu konu hakkında konuşulduğunu duymuşsunuzdur. Birileri iş kurmak ister ve KOSGEB kredi desteğine güvenir. Fakat bu desteklerden her iş kurmak isteyen ne yazık ki yararlanamıyor. İşte KOSGEB kredi desteğinden faydalanabilecek kişiler; kurum tarafından verilen iş kurma danışmanlığı eğitimini ya da uygulamalı olarak verilen eğitim desteğini alanlar; kurumca üniversite sınırları içinde gerçekleştirilen Genç Girişimci Geliştirme Programı’na katılıp; mezun olanlar ve İŞGEM bünyesinde bulunan girişimcilerden 1 yıl içinde işletme kurmuş olan şahıslardan faydalanabilmektedir.

Belirtilen tüm bu hedefler için KOSGEB girişimciliğin yaygınlaşması ve başarı elde edecek işletmelerin kurulmasını sağlamak için tüm girişimcilerle ve adaylara farklı destekler sağlamaktadır. KOSGEB hibelerinden ve uygun faiz oranları gibi banka desteklerinden faydalanabilmek adına kayıtlı bir işletme olmanız gerekmektedir. Henüz işletme yokken desteklerin birçoğu verilmemektedir.

KOSGEB'E NASIL BAŞVURULUR?

Kurumun vereceği desteklerden faydalanmak için uygulamanız gereken çok basit birkaç adım bulunmaktadır.
Bunlar;

Kurum Veri Tabanına Kayıt: Kuruma ait web sitesine girerek Kayıt İşlemleri bölümünden kaydınızı tamamlamalısınız.

KOBİ Beyannamesi: İşletmenin KOBİ niteliğinde olup olmadığının belirlenebilmesi için bu beyannamenin doldurulması gerekir.

Beyanname Kontrolü: Doldurulan beyanname, KOSGEB kurumuna ait uzmanlarca kontrol edilir ve netice ile ilgili olarak size geri dönüş yapılır.

Desteklere Başvurmak: Aklınızdaki planlara uygun desteklere KOSGEB uzmanları ile bir görüşme yaparak başvurabilirsiniz.