EXPO 2019 Pekin'de ziyaretçilere minik Türkiye turu

Türkiye 100'ün üzerinde ülke ve uluslararası kuruluşun iştirakiyle Çin'de düzenlenen "21'inci Bahçecilik/Botanik EXPO"suna katılım sağlıyor.

Çin'in Pekin kentinde, "Yeşil Yaşa, Daha İyi Yaşa" teması ile 29 Nisan-7 Ekim 2019 tarihlerinde düzenlenecektir.

EXPO 2019 Pekin'de, Türkiye'nin 2 bin 400 metrekarelik alanda EXPO'nun en büyük pavyonlarından biriyle, en iyi şekilde temsil edilmesine yönelik çalışmalar tamamlandı.

EXPO kapsamında Türkiye teması ise, daha yeşil, daha yaşanabilir ve sürdürülebilir bir dünya için Türkiye'nin öncü rol üstlenme iradesini yansıtmayı hedefleyen "Geleceği Yeşil ile Kucakla" olarak belirlendi.

Bu doğrultuda Türkiye pavyonu, hem "EXPO 2019 Pekin"in "Yeşil Yaşa, Daha İyi Yaşa" teması hem de Türkiye'nin "Geleceği Yeşil ile Kucakla" teması ile uyumlu olarak Anadolu'nun benzersiz doğal yaşamı ve doğaya duyduğu saygıyı yansıtacak şekilde tasarlandı.

Türkiye pavyonu, Türk bahçe kültürünün en güzel örneklerinden olan “Has bahçe”lerden ilham alınarak, ziyaretçilere Türk bahçeciliğinin doğayla uyumlu ve serbest ancak bir o kadar da ahenkli yapısını yansıtmayı hedeflerken, pavyonun ana öğelerinden olan ve Sultan Abdülaziz'in Av Köşkü'nden esinlenerek tasarlanan “Bahçehane” ise pavyonun kapalı alanı olarak konuklarını ağırlayacak.

Türkiye pavyonunda ayrıca, Anadolu coğrafyasının zengin bitki çeşitliliğinin nadir örneklerinden Endemik Bitkiler Tüneli, yeşil ile inovatif çalışmaları bir araya getiren İnovasyon ve Sürdürülebilirlik Alanı, Türkiye'nin 7 bölgesini temsil edecek biçimde tasarlanmış mimari yapılar gibi birçok önemli detay da ziyaretçilerin beğenisine sunulmaktadır.

Söz konusu yapı şimdiden beğeni toplarken, EXPO idaresinin talebine istinaden Türkiye'nin Çin'deki ticaret ve tanıtım diplomasisinin kalıcı bir anıtı olarak kullanılmaya devam edecek.

Ayrıca, Türkiye pavyonunda Anadolu coğrafyasının zengin bitki çeşitliliğinin sergilenmesinin yanı sıra ilgili kurum ve kuruluşların destekleriyle, Türk kültürü ve "Türk malı" olan tüm ürünlerimize ilişkin topyekûn bir tanıtım kampanyası yürütülecek.Türkiye Tanıtım Grubu koordinasyonunda, İhracatçı Birlikleri tarafından Türkiye'nin her bölgesinin öne çıkan sektörlerinin tanıtımı farklı zaman aralıklarında yaklaşık 6 ay boyunca gerçekleştirilecek.

Bu sene Çin'de düzenlenen "21'inci Bahçecilik/Botanik EXPO"su kapsamında kurulan Türkiye pavyonunda, "Galata Kulesi", "Pamukkale Travertenleri" gibi simgesel yapılar Pekin'e taşınırken, ziyaretçilere Çin'de ziyaretçilere minik bir Türkiye turu yaptırılması hedefleniyor.

2 bin 400 metrekare alan üzerinde, açık, yarı açık ve kapalı olmak üzere üç ana bölümde ve birbirinden farklı dokuz birimden oluşan, doğal ve kültürel zenginliklerimizden ilham alınarak oluşturulan Türkiye pavyonu, karşılama, ağırlama ve deneyimleme olarak hayata geçirilen üç ana bölümden oluşuyor.

Ziyaretçileri, UNESCO Dünya Miras Listesi'nde yer alan Pamukkale Travertenlerinin modern bir yorumu ile tasarlanan, su basamakları ve yeşillikler içerisindeki "‘Geleceği Yeşil ile Kucakla’" mesajı karşılayacak.

Galata ile selfie çekilip, Anadolu evlerini görecekler

Küçük bir Türkiye olarak kurgulanan alanda ziyaretçiler, Türkiye'ye gitmeden Galata Kulesi'nde selfie çekip, Osmanlı etkilerini barındıran bahçeleri, Anadolu'nun izlerini taşıyan evleri görebilecek.

Alandaki Türk bahçeciliğinin en kıymetli örneklerinden olan Hasbahçe, ziyaretçileri Osmanlı Devleti'nin görkemli günlerine doğru yolculuğa çıkaracak.

Ayrıca pavyonda Anadolu coğrafyasının zengin bitki çeşitliliğinin nadir örneklerinden "Endemik Bitkiler Tüneli", daha yeşil bir gelecek için hayata geçirilen inovatif çalışmalarının yer aldığı "İnovasyon ve Sürdürülebilirlik Alanı", misafirlerin oturup nefeslenebileceği, performans ve atölye çalışmalarına katılabileceği "Amfi tiyatro", doğanın insan sağlığına armağanı "Tıbbi Aromatik Bitkiler Bölümü", Türkiye’nin coğrafi ve kültürel farklılığının yansıması olan geleneksel Türk evleri ve yapılarından oluşan "7 Bölge 7 İklim sokağı", Türk misafirperverliği ile misafirlerin ağırlanıp ikramların sunulacağı "Bahçehane", çocukların eğlenerek vakit geçirebilecekleri "Çocuk Oyun Alanı", Anadolu insanının yaşam alanındaki besin kaynağı "Bostan" ve "Hediyelik Eşya" alanları yer alıyor.

Kapalı ve yarı açık birimlerin beş tanesinde tema odaklı sergi ve etkinliklerin yer alacağı yerde, geri kalan birimlerde ağaç ve süs bahçeciliğinden örneklere, Türk peyzaj mimarisinin donatılarına, Türkiye coğrafyasının 7 bölgesinin iklim ve kültürel yansımalarına ev sahipliği yapacak.

"Açılışta çiçek ve Türk tadımlıkları dağıtıldı"

Pavyonun kapalı bölümünde ziyaretçilerin dinlenebileceği ve Türk mutfağından lezzetleri tadabileceği Bahçehane, ortasında konumlandırılan Osmanlı kıraathanelerinin ve Türk bahçe kültürünün ayrılmaz birer unsuru süs havuzu ve suyun dinlendirici sesi ile ziyaretçilerini karşılıyor.

Klasik Türk sedirleri, Osmanlı kıraathanelerinde kullanılan tabure ve siniler ile Türk halılarıyla dekore edilen Bahçehane, Türk tarih, doğa ve kültürünün dönemsel sergilerini de yansıtacak olmasıyla ziyaretçilerine unutulmaz anlar yaşatmayı hedefliyor.

Çin'de "Mehter" çalınacak

Türkiye'nin ihracat ürünlerinin de tanıtılacağı EXPO 2019 Pekin'de 1 Temmuz Türkiye Ulusal Günü'nde açılış etkinliklerine ek olarak mehter takımı, ney dinletisi ve semazen gösterileri gibi Türk kültürünü yansıtan etkinliklerin yanında, geleneksel müzikle Avrupa'nın popüler ezgilerini birleştiren sahne performansları yer alacak.

Önemli sanatçıların fırçasından çıkan Anadolu'nun doğasının resmedildiği eserler, sergilerde davetlileri muhteşem Anadolu doğasına davet edecek.

Kuru çiçekler ile obje tasarlama, saksı boyama, Türk şerbeti yapımı atölye çalışmaları da Türkiye pavyonunda yerini alarak ziyaretçilerine eğlenceli olduğu kadar öğretici anlar yaşatacak.

Logo için Selçuklu Yıldızı'ndan ilham alındı

Türkiye'nin EXPO 2019 Pekin'de kullanacağı logo, geleneksel Selçuklu Yıldızı'nın genel formundan ilham alınarak, Türk motifleri ile simgeleştirildi.

Bahçenin renkliliği ve çeşitliliği zengin bir renk paleti ile sembolize edilirken, logonun merkezinde yer alan ve sadece Türkiye topraklarında yetişen endemik bitki türlerinden biri olan Sevgi Çiçeği ile Anadolu'nun benzersiz doğal yaşamına vurgu yapıldı.

Logonun katmanlı yapısı, bir çiçeğin merkezden çevresine doğru genişleyen büyüme evresini yansıtırken, katmanların 7 bölümden oluşması ise merkezden yönetilen Türkiye'nin, 7 bölgesini temsil ediyor.

EXPO Pekin 2019, 29 Nisan'da kapılarını açtı.

 

İçerik Galerisi